This side looks more like badman - Reisverslag uit Siena, Italië van Ilse Nielen - WaarBenJij.nu This side looks more like badman - Reisverslag uit Siena, Italië van Ilse Nielen - WaarBenJij.nu

This side looks more like badman

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

03 Februari 2014 | Italië, Siena

Voor alle informatie over onze aankomst verwijs ik naar de blog van Leonie, aangezien die het zeer treffend omschreven heeft;) En ik heb geen zin om het nog een keer te gaan typen haha.

Gisteren hebben we nog wel ergens een kaart kunnen kopen van Siena, dus we kunnen nu gelukkig niet meer verdwalen!

In ons huis kregen we de verwarming niet echt goed aan. Het werd langzaamaan steeds kouder, maar onze verwarming werd niet echt warmer. Wij gingen op onderzoek uit en klopte eens aan bij onze buren. Nu wonen er naast ons chinezen/japanners (sorry Eva, maar die zien er echt allemaal hetzelfde uit??) en die kunnen nou niet echt heel goed engels. Zij zaten echter met winterjas en al aan binnen in hun kamer, dus leken het toch ook zeker koud te hebben. Maar zelfs in onze beste poging koud uit te beelden en te wijzen naar de verwarming snapte ze nog niet wat wij bedoelde. Dus wij op zoek naar andere mensen in huis, maar niemand wist hoe de verwarming werkte.
We (met name ik) hadden ook maar een zielig dekentje gekregen, dus ik heb vannacht met de trui aan en de muts op (jaja. leonie heeft er een foto van gemaakt) geslapen en toen heb ik het toch lekker warm gekregen.

Vanochtend hebben we lekker gedouched. Er komt gelukkig veel warm water uit de douche, dus dat is een plus.
We wisten de weg naar school niet echt, maar onze hongaarse vrienden hier in huis wisten het wel, dus we spraken af met hen mee te lopen naar school. Van tevoren hebben we nog even snel om stipt 8 uur toen de supermarkt open ging snel een ontbijt gekocht en toen snel naar huis terug om te eten en naar school te lopen.

De weg naar school bleek toch niet zo gemakkelijk als gedacht, maar omdat de hongaren de weg goed wisten zijn we toch op tijd op school aangekomen.
De introductie zou beginnen om half 10, maar begon volgens Italiaans gebruik begonnen we om 10:00. We werden even welkom geheten, kregen een aantal papieren, een studentenkaart, een rugzak en een tshirt en konden beginnen met een toets! Dit om ons beginniveau italiaans te bepalen. We worden namelijk ingedeeld in groepjes met verschillende niveau's. Alles wat je niet wist moest je overslaan en dan mocht je het inleveren en naar huis. Er waren mensen die na 3 seconde al klaar waren, maar wij deden er iets langer over en ik heb toch het een en ander in kunnen vullen. Hopen op niveau 2 dus;)
Morgen begint de cursus echt en ween weten we ook in welke groep we zitten.
Op de terugweg (de hongaren waren veel beter in het italiaans en waren dus nog lang niet klaar met hun examen) hebben we nog een keer boodschappen gedaan, dus nu hebben we toch ook zelf wat spullen.

Onze huisbaas Andrei kwam ook nog langs, waarna wij ons hele relaas over de kou afgevuurd hebben. Hij was echter niet echt onder de indruk en kon er ook niet zoveel aan doen. We hebben nog wel zelf een extra deken gezocht in het washok, dus we zullen het in elk geval 's nachts niet meer koud hebben. Hij vond Leonie haar kant er meer uit zien als badman, aangezien ze een of ander dekbed mee heeft met chinese tekens erop (leuk voor de buren) en heel weinig versiering.
Mijn kant is heel gezellig, aangezien ik alle kaartjes uitgestald heb en ook nog een hoop foto's opgehangen heb.

Al met al komt het toch allemaal wel goed denken we;) Ons internet is helaas niet al te best, het wordt nog lastig om wie is de mol terug te kijken met zo'n slechte verbinding!! Jullie horen snel weer wat van ons, vanaf morgen mogen we alleen nog italiaans tegen elkaar praten in de les, want de hele cursus is in het italiaans i.p.v. engels-italiaans zoals wij dachten.

Ciao a tutti!

Ilse (en Leonie)

• 03 Februari 2014 - 15:15

Leonie:

Leonie haar website is leeopreis@waarbenjij.nu. Wachtwoord leeinitalie.

• 04 Februari 2014 - 21:23

Marijke:

haha, wat een begin van jullie reis!!
    Die kruiken zullen vast goed van pas komen, maar hopelijk krijgen jullie het snel wat warmer in dat huisje en is die "ellende-lach" voorbij!
    Have fun!
    x

• 14 Februari 2014 - 15:28

Helma Nielen:

Ha Ilse, hoe gaat het daar in Italie?? Is het weer al iets beter of nog steeds nat en koud.
    Vanavond onze 1e avond pronkzitting. Spannend. We zullen aan je denken. Jij ook aan ons???
    Het filmpje sturen we naar je toe.
    Fijn weekend. Groet, Helma en de rest van de familie.
    Zal aan Manouk vragen of we een keer skypen binnenkort. Goed??? Doeiiiii.